Veelgestelde vragen over containers huren bij Iksloopgoedkoop.nl

FAQ: Levering van containers


Heeft u een vraag over de levering van containers of over hoe u een container kunt bestellen bij Iksloopgoedkoop.nl? Hieronder treft u een lijst met de meest gestelde vragen over de levering van containers. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op en bel 088-4565000.

Waar leveren jullie?

In principe leveren wij de afvalcontainers af door heel Nederland. Doordat wij verschillende partners hebben die de containers leveren kunnen wij een landelijke dekking garanderen. Let op: voor de Waddeneilanden gelden aparte tarieven.

Terug naar boven

Rekenen jullie ook borg?

Nee, wij rekenen geen borg. De prijs die je betaald is all-in. Wij vinden het rekenen van borg onnodig gedoe opleveren, daarnaast vertrouwen wij erop dat onze klanten verantwoordelijk met de container omspringen. Mocht er onverhoopt toch schade ontstaan, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op!

Terug naar boven

Ik wil een big-bag bestellen, hoe gaat dat?

Als je bij ons een big-bag besteld, verzenden wij deze via PostNL, zodat je deze de volgende dag al in huis hebt. Zet de big-bag ergens neer waar hij gemakkelijk kan worden opgehaald door één van onze vrachtwagens. Zodra hij vol is, kun je een afspraak maken via container ophalen. Wij komen dan de big-bag ophalen en zullen het afval op een milieuvriendelijke wijze verwerken.

Terug naar boven

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Je kunt uiteraard telefonisch contact met ons opnemen voor meer informatie, maar de uiteindelijke bestelling dient via de website gedaan te worden vanwege de IDEAL betaling.

Terug naar boven

Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling, hoe los ik dat op?

Als je een fout hebt gemaakt in je bestelling, neem dan contact met ons op via klantenservice@iksloopgoedkoop.nl of via telefoonnummer 088-4565000. Wij kunnen de bestelling dan, indien nodig, wijzigen of annuleren.

Terug naar boven

Ik heb meerdere containers nodig, wat kan ik het beste doen?

Als je 2 containers tegelijkertijd nodig hebt, dan is dit mogelijk via de website. Als je meerdere containers nodig hebt maar niet op hetzelfde tijdstip, dan kun je het beste elke container apart bestellen.

Terug naar boven

Heb ik een vergunning nodig voor mijn container?

Dit verschilt per gemeente. Wanneer de container bij de openbare weg of bijvoorbeeld een parkeerzone moet worden geplaatst, is het raadzaam even na te vragen bij het gemeentehuis of stadsdeelkantoor of er een vergunning moet worden aangevraagd. De verantwoordelijkheid hiervan ligt altijd bij de huurder van de container.

Terug naar boven

Hoe lang van tevoren moet ik een container bestellen?

Over het algemeen is 1 werkdag van tevoren voldoende, mits de containers op voorraad zijn. Beter is om een aantal dagen van tevoren te bestellen, zodat je verzekerd bent van plaatsing op de gewenste dag.

Terug naar boven

Moet ik bij de plaatsing aanwezig zijn?

Je hoeft niet perse aanwezig te zijn bij het plaatsen van de container, maar het heeft wel de voorkeur omdat je dan precies aan kan geven waar de container geplaatst moet worden. Als je niet aanwezig bent, geef dan wel zo duidelijk mogelijk aan waar de container moet staan. De chauffeur zal proberen om de container zo dicht mogelijk op de opgegeven locatie te plaatsen.

Terug naar boven

Tot hoe hoog mag de container beladen worden?

Het afval mag niet meer dan 25 centimeter boven de rand van de container gevuld zijn. Zo kunnen we de veiligheid van onze chauffeurs en andere weggebruikers garanderen.

Terug naar boven

Wie is er verantwoordelijk voor de container?

Je bent vanaf de levering zelf verantwoordelijk voor de container en aansprakelijk voor eventuele schade, brandschade en diefstal. Indien de container op last van de gemeente, politie, ambulance of brandweer afgevoerd moet worden, zullen eventuele meerkosten in rekening gebracht worden.

Terug naar boven

Zijn er kosten aan het annuleren verbonden?

Zolang de container nog niet onderweg is, zullen er géén extra kosten in rekening gebracht worden. Het betaalde bedrag zal zo snel mogelijk teruggestort worden naar je. Mocht je net te laat zijn en is de chauffeur al onderweg, dan zullen de transportkosten van het betaalde bedrag afgehaald worden en krijg je het overige bedrag retour. Niet tevreden over je koopjes? Je kunt deze binnen 14 dagen na levering retourneren.

Terug naar boven

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de dienst heeft afgenomen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Terug naar boven